Spring til indhold

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom

Handelsbetingelser

Handelsbetingelserne er senest opdateret 06.02.2025.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på alle varer, som er købt i vores webshop. Perioden beregnes fra den dag, hvor kunden modtager ordren. Hvis kunden har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor kunden modtager den sidste vare. Omkostningerne til returnering afholdes af kunden.

Fortrydelse skal meddeles til os senest 14 dage efter købsdatoen. Meddelelsen om fortrydelse skal sendes via e-mail til: support@soulbox.dk. I meddelelsen skal det tydeligt fremgå, at kunden ønsker at udnytte sin fortrydelsesret. Husk også at oplyse ordrenummeret.

Det er ikke muligt at gøre brug af fortrydelsesretten ved at nægte modtagelse eller ved at undlade at afhente forsendelsen. I det omfang modtagelsen nægtes eller forsendelsen ikke afhentes, vil dette medføre en udgift, der tilsvarer det beløb, det koster, når pakken sendes retur. Det er køber, der skal betale for returforsendelse. 

Fortrydelsesretten gælder ikke på digitale produkter. 

Returnering af varer

Når en vare sendes retur, er det kundens eget ansvar at emballere varen forsvarlig. Hvis varen modtages retur i defekt stand, refunderes varen ikke. Vi kan først foretage en refundering, når vi har modtaget varen og konstateret, at den er i ordentlig stand.

Hvis kunden ønsker at returnere en vare, skal dette ske uden unødig forsinkelse. I tilfælde af at returneringen skyldes brug af fortrydelsesretten, skal returneringen ske senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Kunden afholder i alle tilfælde selv de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen og hæfter selv, hvis der opstår en skade under transporten.Alle returpakker skal returneres til nedenstående adresse (ikke til pakkeshop). Husk at inkludere ordrenummer i din pakke. Vi modtager ikke beskadigede returprodukter.

Hvis du ønsker at sende din varer retur, beder vi dig forudgående at sende os en e-mail til: support@soulbox.dk.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Når du returnerer varen, skal den sendes til følgende adresse:

Soulbox ApS
Kongensgade 54, 3. sal
5000 Odense
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Det er kundens ansvar at sikre, pakken bliver leveret korrekt til ovenstående adresse.

Vi modtager ikke forsendelser fra DAO, idet de ikke leverer til erhvervsadresser.

Når vi modtager en returforsendelse, kan der gå op til 10 dage, før forsendelsen bliver behandlet. Eventuelle spørgsmål hertil bedes fremsendt på: support@soulbox.dk.

Varens stand, når du sender den retur

Kunden alene er ansvarlig for en eventuel værdiforringelse af varen, hvis denne skyldes en anden form for håndtering end den, der er nødvendig for at afprøve varens type, egenskaber og funktion. Kort sagt – kunden kan teste varen på samme måde, som hvis det skete i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet eller anvendt ud over det, der er beskrevet ovenfor, anses den som brugt. Dette betyder, at kunden ved fortrydelse af købet kun får en del af købsbeløbet eller slet intet tilbage, afhængigt af varens markedsværdi. For at få hele købsbeløbet refunderet, skal kunden derfor begrænse sig til det, man kan gøre i en fysisk butik. Kunden må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Digitale produkter

Der er ingen fortrydelses- eller returret på digitale produkter, såsom e-bøger, vejledninger, guides, kurser og lignende, da produktet leveres til kunden med det samme efter købet. Når kunden har købt et digitalt produkt, vil beløbet blive trukket fra kundens konto inden for 1-3 dage. Kunden får adgang til sine digitale produkter straks efter, at ordren er gennemført; her modtager kunden et link til at tilgå eller downloade produktet.

Betaling

Soulbox modtager følgende betalingsmidler:

  • Visa

  • Mastercard

  • Maestro

  • PayPal

  • Google Pay

  • Apple Pay

  • Shop Pay

Betaling vil først blive trukket på kundens konto, når varen afsendes, med mindre andet aftales per skrift.

Alle beløb er i danske kroner (DKK) og er angivet inklusiv 25% moms. Vi pålægger ingen yderligere gebyrer.

Alle betalinger på soulbox.dk sker via tredjeparts betalingsudbyder, hvilket bevirker, at det er lige så sikkert som at benytte dit kreditkort i en fysisk butik.

Levering

Vi sender normalt kundens pakke indenfor 2 - 5 arbejdsdage, men i travle perioder kan leveringstiden være op til 7 dage.

Ved ordrer hvor der er opstået fejl i lagerstyringen, meddeler vi altid kunden herom per e-mail.

Vi sender altid med GLS, hvor kunden kan vælge hjemmelevering eller levering til en pakkeshop. Vi anbefaler altid levering til pakkeshop, idet hjemmelevering generelt er mindre pålideligt.

Spørgsmål eller særlige ønsker til levering, bedes fremsendt i en e-mail til: support@soulbox.dk.

Eftersom pakkeshops i travle perioder kan være fyldte, kan dette indebære, at kundens pakke bliver leveret til en anden pakkeshop, end den kunden har valgt ved købet. Idet denne del af logistikken er uden for vores kontrol, fralægger vi os ansvaret herfor.

Levering til udlandet

Vi leverer pt. ikke til udlandet.

Fragtpriser

Alle forsendelser fremsendes med GLS efter følgende priser:

  • GLS Pakkeshop: kr. 39,-

  • GLS Hjemmelevering: kr. 59,-

  • Gratis levering til pakkeshop på ordrer over kr. 499,-

Uafhentede pakker i pakkeshop

I tilfælde hvor pakker ikke kan afhentes i pakkeshoppen eller ikke kan leveres pga. forkerte leveringsoplysninger fra kunden, forbeholder vi os retten til at debitere kr. 35,- for at dække gebyret for ekstra returforsendelse, som Soulbox betaler for dette.

Hvis kunden ønsker pakken genfremsendt, koster det kr. 39,- for levering til pakkeshop og kr. 59,- for hjemmelevering, samt 35 kr. for at dække gebyret ekstra returforsendelse.

Reklamation

Ved beskadigede produkter, eller produkter med fejl eller mangler, bedes kunden kontakte os på: support@soulbox.dk med henblik på at finde en løsning.

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, hvilket gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader, som er opstået ved forkert betjening af produktet (f.eks. en tabt krystal eller en krystal der har været opbevaret uhensigtmæssigt). Mistes en krystal fra et smykke, kan vi desværre kun betegne det som reklamation, såfremt kunden stadig har selve krystallen.

Soulbox dækker returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Vi modtager ikke pakker sendt per efterkrav.

Tilbagebetaling

Vi tilbagefører som udgangspunkt pengene med samme betalingsmiddel, som kunden benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. 

Kunden kan kontakte os vedrørende tilbagebetalinger på: support@soulbox.dk.

Fejl i lagerstyring

Ved store opdateringer i vores webshop eller store drops kan vores system af og til have svært ved at følge med. Det kan desværre resultere i dobbeltsalg. I dette tilfælde vil vi lade varen gå til den første, som har gennemført betaling og informerer dig via mail i tilfælde hvor produktet er udsolgt. Vi vil for langt det meste kunne give dig et alternativ, men alle krystaller er unikke, og derfor vil det ikke være muligt at finde én præcis magen til. Vi er super ærgerlige over at det sker, og håber på din forståelse over at det ikke er med vores gode vilje.

Ved store opdateringer i vores webshop eller systemmæssige fejl, kan vores system til tider have vanskeligt ved at følge med. Dette kan desværre resultere i dobbelte ordrer, hvor det samme produkt bliver solgt to gange. I disse tilfælde lader vi varen gå til den første, som har gennemført betaling; i alle tilfælde informerer vi kunden via mail, hvis produktet er udsolgt. I langt de fleste tilfælde vil vi kunne tilbyde et alternativ, men idet alle krystaller og visse smykker er unikke, er det derfor ikke altid muligt at finde et identisk produkt.

Priser

Vi tager forbehold for fejl på hjemmesiden. Hvis en pris åbenlyst er forkert angivet, og kunden rimeligvis burde have opdaget det, har vi ingen forpligtelse til at levere det pågældende produkt til den åbenlyst forkerte pris.

GDPR/Persondatasikkerhed

Når du handler hos Soulbox, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn

  • Adresse

  • Telefonnummer

  • E-mail 

Det er nødvendigt at indsamle disse oplysninger for at vi kan levere kundens varer. Kunden oplysninger registreres og gemmes sikkert i vores system til fremtidige køb. Oplysninger som navn, adresse, land, telefonnummer og e-mail, som er afgivet til Soulbox, bliver ved afsendelse af kundens ordre delt med GLS. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger på kunden.

Ved indsamling af personoplysninger på vores hjemmeside sikrer vi, at det altid sker med kundens samtykke. På den måde er kunden altid informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt i vores systemer.

Kunden kan altid indhente informationer om de indsamlede personoplysninger ved at henvende sig på mail: support@soulbox.dk. Ønsker kunden at vi sletter vedkommendes oplysninger, bedes henvendelsen rettes til: support@soulbox.dk.

Cookies

Cookies er små datafiler, som lagres på de enheder (computer, tablet, smartphone mv.), som kunden tilgår vores hjemmeside med. 

Cookies har bl.a. til formål at optimere funktionaliteten af vores hjemmeside, og dermed gøre besøget så nemt så muligt. Kunden kan til enhver tid slette cookies fra sine enheder. Den præcise fremgangsmåde afhænger af, hvilke enheder og browsere kunden bruger, samt af indstillingerne på enhederne og i browserne.